شبكه ملی ابررایانه ای كشور تا پایان امسال رونمایی می شود
نوشته شده توسط : sadis

دكتر 'نسرین سلطانخواه' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: ابررایانه های ملی شیخ بهایی و امیركبیر درسال 89 رونمایی شدند و در فاز دوم قرار است با پیوستن 10 ابررایانه در مراكز تحقیقاتی و پژوهشی كشور شبكه ملی ابررایانه ای ایران راه اندازی شود.

وی اظهار داشت: فاز اول ایجاد ابررایانه ها در كشور بود و فاز دوم ایجاد شبكه ملی ابررایانه ای كشور است . این شبكه در سال های آینده با پیوستن دیگر ابررایانه ها گسترش خواهد یافت.

سلطانخواه خاطرنشان كرد: قدرت ابررایانه های متصل به شبكه ملی ابررایانه ای كشور (شبكه گرید ملی ) حداكثر سه ترافلاپس است و بر طبق برنامه ریزی های انجام شده قدرت محاسباتی ابررایانه ها در شبكه گرید ملی در مراكز مختلف علمی و پژوهشی به طور یكسان خواهد بود .

وی افزود: ابررایانه هایی كه تا پایان امسال رونمایی می شوند به عنوان ابررایانه های جانبی به ابررایانش های اصلی و مادر كه همان ابررایانه شیخ بهایی و امیركبیر هستند ، متصل می شوند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری یادآور شد : این ابررایانه ها در حوزه‌هایی چون هواشناسی، صنایع دفاعی و پروژه‌های تحقیقاتی پرریسك كاربرد دارند و با استفاده از این ابررایانه‌ها می‌توان به شبیه سازی سامانه‌های پیش‌رانش در جهت شبیه سازی دارورسانی به سلول‌های بدن اقدام كرد و همچنین از این ابررایانه ها می توان در تحقیقاتی كه نیاز به محاسبات عظیم دارند، استفاده كرد.

علمی**9190**1581





:: برچسب‌ها: گل , آیفون , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: